תעלומה באנגליה: חשבונות פעילי דאעש, מובילים למחשבים ממשלתיים

ישראל פריי No Comments on תעלומה באנגליה: חשבונות פעילי דאעש, מובילים למחשבים ממשלתיים
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צוות של האקרים אנגלים צעירים המכונים VandaSec, החליטו לעקוב אחר כתובות ה-IP של כמה חשבונות טוויטר והגיעו לממצאים שמעוררים סערה רבתי בבריטניה. כשבחנו כתובות שאחראיות לחשבונות טוויטר הפועלים לגיוס לוחמים בריטים לדאעש, הובילו העקבות ללא פחות ממחשבי מחלקת העבודה והפנסיות של הממשל.

בתחילה נראו הכתובות הללו כמשויכות לספקי אינטרנט בערב הסעודית, אך לאחר חקירה נוספת התברר כי הם שייכים למעשה למחשבים המופעלים על ידי הממשלה הבריטית. "אתם לא חושבים שזה מוזר? עקבנו אחר החשבונות הללו כל הדרך בחזרה ללונדון, ביתו של המודיעין הבריטי", כתבו ההקרים.

הסערה לא איחרה לבוא, וברחבי הממלכה הועלו שלל אופציות, הגיוניות יותר או פחות, להסבר התופעה. בין היתר יש הטוענים כי מדובר בניסיון של רשויות המודיעין האנגליים לגיוס מתנדבים עבור ארגון הטרור, לצורך מעקב ומעצר של הפעילים. אחרים רואים בכך חיזוק לתיאוריית הקונספירציה על כך שהמערב הוא היוזם והעומד מאחורי ארגון דאעש.

ממשלת אנגליה הציעה את ההסבר הפשוט וההגיוני יותר. לדברי דובר הממשלה, משרדי הממשלה הבריטית נוהגים למכור כתובות IP מיותרות לספקי אינטרנט בחו"ל. ככל הנראה כמה מהן נמכרו לספקים בערב הסעודית, ומשם התגלגלו לגורמים העוסקים בגיוס פעילי טרור.



0 תגובות